Vývoj verzí FGBE
Nejnovější: 4.60 (24.4. 2008)
verze 4.60
- oprava: preprefix je nyní opravdu před prefixem
- zabezpečení: ukončení cyklu po 10 000 iterací (vyskočí okno, ochrana proti nekonečným cyklům)
- hlavním odstavcům s textem přiřazeno průhledné pozadí, tzn. mohou být
na nějakém obrázku a nevypadá to škaredě :)
- limit tagů v lokaci navýšen na 500 na lokaci
- zvýšení počtu proměnných u odkazu (text, menu, zpet) ze 4 na 5
- u tagu limit 20 parametrů (z původních 10)
- nový tag ypozice (do proměnné uloží aktuální vzdálenost od horního okraje obrazovky)
- přidána možnost více užití kouzel nebo předmětů za tah souboje. Herně ovlivněné proměnnými $akci a $maxakci.
Výchozí je 1 (chová se jako souboje doposud). Mimo souboj možno nastavit snadno <maxakci je="2"> , v souboji pak
dočasně přes efekty kouzel, předmětů nebo útoků (maxakci zvedá na celý souboj, akci defakto doplní na tento tah.. tzn.
lze udělat třeba kouzlo, které zároveň doplní akci+1, takže je možno jej sesílat neustále dokola apod.)
Starší verze
verze 4.50
- nepřátelé mohou v soubojích sesílat kouzla
- doplňky a opravy dokumentace
verze 4.40
- nová ikona, díky Kahimu!
- opravena chybka bublin u odkazů
- opraveno vícenásobné řádkování u efektů u soubojů
- přidána náhoda do soubojů (krom náhody u zbraní možno ještě užít #XkY+Z#, tedy např. #1k6+10# v definici útoku)
- podpora proměnných proměnných v podmínkách (např. [PROMENNA @1="5"] (hodnota proměnné čísla uloženého v proměnné 1)
- ke vzorcům přidáno vedle ostatních znamének ještě ^ (mocnina), např 2^10=1024
- ke vzorcům bitové operace AND (A), OR (O), XOR (X), NAND (B), NOR (P), XOC (Y), např. 33 X 5 = 36
- přidána podpora cyklů (zacyklených podmíněných bloků) - tag CYKLUS
verze 4.30
- opravena chybka v dokumentaci
- opraveno zobrazování many při souboji
- přidány zbrusu nové tutoriály od Jardara - Díky!
- opraven drobný bug s nezobrazováním many u postavy (plusko)
- nahrazování // za uvozovky i v menu (v otázce i v položkách)
- příkazy ZADNEZBRANE, ZADNEZBROJE, ZADNEPREDMETY, ZADNEOBJEKTY
- příkaz SROVNEJRETEZCE pro porovnávání řetězců textů
- příkaz TEXTOVEOKNO pro vytvoření okna pro hráče k zadání řetězce
verze 4.20
- vylepšeno načítání souborů
- trochu lepší podpora pro nevidomé
- příkazy ODSTRANZBRANEALL, ODSTRANZBROJEALL
- vylepšeny tagy s odkazy (text,menu, zpet, obrazekvtextu) - přidány parametry preprefix, presmeruj a možnost nastavit hodnoty promenných při odkazu
- do skin.ini v sekci [Interface] přidán příkaz NezobrazovatManu - nastaví li se NezobrazovatManu=1, pak ve hře nebude mana ani kouzla
- opraveny různé menší bugy
- přidána textová proměnná $souborpresmerovan (je v ní uloženo jméno současného přesměrovaného souboru, je-li přesměrováno)
- přidán parametry POPIS k obrazekvtextu - při najetí na obrázek se zobrazí bublina s popisem
- k útokům přidány nové možné efekty: pristiobrana (změna obrany v příštím kole), pristiutok (změna útoku v příštím kole), tentoobrana (změna obrana v tomto kole).
Použití je jako u efektů, tedy např. tentoobrana+2 (v tomto kole má hráč obranu o 2 vyšší)
verze 4.10
- vylepšení načítání save pozic (řazení dle data, výpis data)
- předvyplněný název pozice u příkazu save
- příkaz nastavpromenne (cislo,pocet, hodnota) k nastavení hodnot většího počtu proměnných najednou
- v soubojích by měly nyní plně fungovat podmínky i proměnné u akcí i kouzel
- obecně vylepšení v soubojích :-)
- aktualizace ukázkové hry
- parametr zranen v souboji - protivník začíná souboj s nižším než maximálním počtem životů, nutno použít až po zadání počtu životů nepřítele
- maximum obrázkůvtextu v jedné lokaci zvednuto z 20 na 50
- opraveden jeden velký, starý a hluboko zakořeněný bug ve vyhodnocování podmíněných bloků
verze 4.00
- doopraveny drobné chybky v programu i dokumentaci
- drobné organizační úpravy
- aktualizace a přidání doprovodných souborů (nově Pomocnik.exe pro kontrolu skriptů)
verze 3.90b
- opravena další chyba u obchodu
- opravena chyba s vkládáním pluginů při přesměrování hlavního souboru
- opravena chyba při načítání přesměrované uložené pozice
- opraven jeden nedodělek u vytvářeních vlastních útoků
- pozor změna výchozího nastavení! používáte-li skinové soubory ze starších verzí, prosím změňte si na nové nastavení v souboru grafika/menuskin.ini v sekci
[TechSetup]
TransparentColor=*00303030
TransparentForms=1
děkuji. Je to v zájmu kompatibility nastavení s hi-color nastavením barev u některých uživatelů
verze 3.80b
- opraveny kritické chyby u odkazů u obrázkůvtextu a odstavců textu
- opravena chyba u obchodu
- přidán příkaz seznampromennychsoubor pro uložení stavu proměnných $1-$999 do souboru
verze 3.70b
- přidána funkce presmeruj k pokročilejší manipulaci se soubory pluginů umožňující pohodlně rozdělit hlavní soubor data.gbs na více částí
- přidána podpora gif obrázků a animací (vše normálně přes obrazekvtextu bez potřeby dalších nastavení)
- opraveno pár chybek v dokumentaci
- opravena chyba s načítáním savů a grafikou
verze 3.60b
- u barev zadávaných hexadecimálně NUTNO uvádět na začátku * (více viz dokumentace)!!!
- u odstavců textu a obrázkůvtextu je možno používat parametr odkaz. Při kliknutí na odstavec/obrázek s parametrem odkaz se přesune hráč na lokace udanou hodnotou odkazu (tzn. alternativa k menu)
- pokud se u obrázku nenastaví šířka a výška, detekuje ji program automaticky (mělo by fungovat správně, není tedy nutné parametry nastavovat, pokud chceme základní velikost obrázku)
- vedle základního skinu (pojmenovaného Original) je k dispozici nový skin (Tech), který se více hodí pro sci-fi a kyberpunková témata. Skin je obsažen ve složce grafiky a v odlišných nastaveních v .ini souborech.
- přidána podpora formátu obrázků PNG (.png) umožňující mimo jiné průhlednost :-)
- soubory skinu jsou nyní umístěny ve složce grafika, aby bylo možno jednoduše změnit grafické vzezření hry použitím jiného skinu pouze nahrazením celé složky
- lepší podpora skinů, změn nastavení atp. (rozšířen skin.ini a přidán menuskin.ini)
- opravena chyba u příkazu weblink
- opravena chyba u obrazekvtextu (překrývání s odstavci textu)
verze 3.50b
- přidán časovač (timer) k nastavení časově omezených lokací
- přidány parametry tagu obrazekvtextu posunx a posuny k lepšímu nastavení pozice obrázků (obrázky hned vedle sebe na jednom řádku, klikací mapy...)
- parametr odkaz tagu <text> (pro odkazy na internetové stránky) změněn na weblink (<text obsah="Hypertextový odkaz" weblink="http:\\www.crypta.mysteria.cz">); parametr odkaz bude nadále používán pouze pro odkazy na jiné lokace (v menu apod.), jako hypertextový odkaz bude nadále vždy používán parametr weblink. Pokud jste hypertextový odkaz již někde použili, nezapomeňte si změnit název parametru (z odkaz na weblink)
- barvy je nyní možno zadávet kromě normálního způsobu také v šestnáctkové soustavě, což umožňuje využít MNOHEM šírší paletu barev (více info v dokumentaci)
- opravena chyba u obchodů
- opraveny kritické chyby u podmínek zbraní, zbrojí a předmětů. Nyní by podmíněné použití/nasazení mělo fungovat správně
verze 3.40b
- opraveno načítání prefixu, suffixu
- opraveno vkládání obsáhlých knihoven s více lokacemi
- pár drobných kosmetických úprav (více možností skinu)
- přidány obecné textové proměnné ($retezec1,$retezec2,..,$retezec10)
- opraveno načítání hudby
verze 3.30b
- poupravena dokumentace
- opravena chyba v šifrování souborů
- změněno Nastaveni.exe - používejte tento nový soubor Nastavení! (původní nešifruje nové soubory jako utoky.gbs)
- soubor skin.ini - editací můžete do jisté míry měnit vizuální vzhled hry!
verze 3.20b
- opravena chyba s ukládáním útoků (umíme/neumíme)
- opravena náhodná zákeřná chyba s načítáním lokací
- POZOR - změněn způsob použití #noprefix; #nosuffix - už se nepíší za číslo lokace!
verze 3.10b
- opraveny dvě kritické chyby
verze 3.00b
- drobné kosmetické a programové úpravy a opravy
- kompletně předělán soubojový systém (možnost tvořit vlastní útoky!)
- možnost používat proměnné i v souboru kouzel a útoků
- trochu lepší podpora záporných hodnot proměnných
- výpočty jednoduchých matematických rovnic (vzorec)
- možnost vkládat do hlavního skriptu menší skripty (jakési podprogramy či chcete-li procedury) = knihovny
- možnost použití konstant/maker
- možnost použít prefix a suffix jakožto automaticky vkládané knihovny na začátek/konec každé lokace
- výpis do menu bez udané hodnoty odkazu je nyní pouze textem
- možnost zakázat použití kouzel a předmětů v souboji, případná kontrola jejich použití
- možnost zakázat tlačítka Postava a Vybavení
- vylepšený debug hodnot proměnných (seznampromennych, ne/vypisujpromenne)
- možno podmínit použití předmětu a výměnu zbroje/zbraně
verze 2.70:
- je-li zapnut výpis čísel lokací, vypisuje se číslo lokace i u odkazů
- umožněna změna barvy u otázky + opraveno ukládání textu i barvy nastavené u otázky ("Co uděláš?")
- možnost měnit barvu odkazů v menu (parametr barva u příkazu menu)
- lze nastavit výchozí barvu textu v odstavcích a odkazů v menu - vychozibarvatextu, vychozibarvamenu
- nové proměnné cistysila, cistyobratnost atd. udávající vlastnosti bez bonusů od zbraní a zbrojí
- nové proměnné startsila, startobratnost atd. určující hodnotu vlastností na začátku hry
- příkaz ulozpocatecnivlasnosti - uloží hodnoty vlasností postavy jako vlastnosti na začátku hry (vhodné použít např. při výběru postavy)
- opravena zákeřná chyba způsobující náhodné pády při komplikovanějších skriptech s podmínkami
- opravena chyba při prodeji předmětů
- opravena chybka u prodeje a inventáře
verze 2.50:
- věci s cenou 0 se nezobrazují v obchodě při prodávání, nedají se tedy prodat
- efekt předmětu - penize (např. předmět váček s penězi, který dá po použití třeba 10 zlatých)
- proměnná $startjmeno pro zjištění počátečního jména postavy (pokud ji mezitím přejmenujete, můžete stále zjistit původní jméno)
- použití předmětu Nikdy
- možnost užívat proměnné i v podmínkách (nahrazující proměnné, tedy s $)
verze 2.40:
- přidány proměnné $lokace (číslo aktuální lokace) a $vysledeksouboje (výsledek předchozího souboje, více v dokumentaci)
- nové příkazy <zapnicislalokaci> a <vypnicislalokaci>
- možno nastavit u souboje parametr neumirej, díky němuž při prohře v souboji hráč nezemře (možno použít pro trénink, zápasy v aréně...)
verze 2.30:
- přidány speciální proměnné $jmeno, $cas, $datum (pro vypsání jména postavy, času a data na hráčově PC)
- vykreslování obrázků mezi odstavci textu (<obrazekvtextu ...>)
- možnost prodávat zbraně, zbroje a předměty (podobné zpracování jako obchod) - (<prodej ...>)
verze 2.20:
- zvětšen maximální počet položek v menu na 20
- přidán parametr minus u tagu XP (aby šly snižovat zkušenosti...)
- namísto Nepřítel je mrtev se vypisuje Nepřítel je poražen
- fmod.dll nelze odstranit
verze 2.10:
- opravena chyba při načítání objektů
- podpora PSPadu aktualizována a rozšířena o popisy příkazů
verze 2.00:
- přidána podpora pro hudbu a zvuky, viz. sekce manuálu Audio
- objekty mohou zobrazovat obrázky v inventáři, viz. sekce manuálu s tabulkou příkazů - příkaz Objekt
(např. <objekt 1="1" jmeno ="Stará mapa" popis="Prastará a špatně zachovalá mapa cesty k pokladu" obrazek="mapa.jpg" sirka="400" vyska="300">)
- lehce pozměněn interní systém načítání savepozic
verze 1.75:
- přidány funkce pocetzbrani, pocetzbroji, pocetobjektu a pocetpredmetu k zjištění počtu v inventáři
verze 1.70:
- opraveno pár záhadných chyb
- změněny limity na počty věcí (více v dokumentaci v sekci Limity)
verze 1.61:
- přidány definiční soubory pro PSPad (ve složce Bonus/PSPad najdete podrobný návod na jejich použití) - thx to Tomáš Macek
verze 1.60:
- nové příkazy (zmenjmeno, zmenzbran, zmenzbroj, odstranzbran, odstranzbroj, vypniinfo, zapniinfo)
- opravená dokumentace, přidány další příklady (9 - prodávání zbraní a zbrojí; 10 - vylepšení zbraně; 11 - prokletí zbroje)
- oboustranné nahrazování proměnnou (využito např. v příkladu prokletí zbroje)
- opraveno pár chybek
verze 1.50:
- nové podmínky: cislozbrane, cislozbroje, ZBRANI, ZBROJI, ZBRANIALL, ZBROJIALL
- přímé nastavení vlastností postavy (<zivoty je="3">) a statut proměnné ($maxmana, $penize, $zkusenosti...)
verze 1.40:
- opravená chyba a pár drobných změn
verze 1.30:
- obsáhlejší dokumentace (sekce FAQ)
- nové funkce (práce s objekty, předměty a proměnnými, změna otázky v menu)
verze 1.20:
- opravena chyba u objektů
- KaiN přidán do Credits
verze 1.17:
- opravena chyba při vypisování tučného textu
verze 1.15:
- možnost vypsání odstavců tučně, kurzívou, podtrženě a přeškrtnutě (možno kombinovat), hodí se např. pro nadpisy nebo přímou řeč
verze 1.1:
- možnost nastavení barvy jednotlivých odstavců textu
- upravená dokumentace a in-game nápověda