Původním cílem bylo vytvořit aplikaci, která na svůj vstup dostane
popis textové hry a bude jej provádět. Tímto by stačila jediná aplikace
na mnoho různých textových her, které by se lišily pouze vstupními soubory.
Tuto aplikaci se mi nakonec podařilo úspěšně dokončit a použít ji jako vtípek
pro svého kamaráda k narozeninám. Vše jsem programoval na konci své střední
školy a podle toho vypadají texty použité v samotné hře :-)
Hra je programovaná pomocí dynamických struktur, které se zřetězeně ukládají do paměti. Princip je velmi podobný jako u tříd v objektově orientovaném programování. Hlavní třídou je místnost. Další pomocné třídy jsou třídy akcí, hlášek a podobně. Místnosti a děje v místnostech se ukládají do souborů game1.txt až gamexyz.txt, kde game1.txt je počáteční místnost hry. Dalšími soubory uvod.txt obsahující intro hry, help.txt obsahující nápovědu ke hře, hlasky.txt obsahující texty zobrazující se při nesprávném zadání příkazů a inventar.txt s popisem věcí, které se mohou vyskytnout v inventáři. Struktura souborů je intuitivní od pohledu na to jak jsou tyto soubory napsány, pouze struktura souborů jednotlivých místností se může zdát na první pohled složitější.
Přes to, že v dnešní době aplikace z pascalu trochu ztrácí na významu jde o pěkné dílo s dobrou myšlenkou a může posloužit každému, kdo si chce udělat nějakou kratší jednoduchou textovku aniž by musel něco programovat. Stačí jen napsat jednoduchý skript.